10 tehnici prin care poti preveni accidentarile in timpul alergarii

Am realizat un top 10 al celor mai importante tehnici de prevenire a accidentarilor in timpul alergarii.

loading...

Fie ca faci jogging ocazional sau te pregatesti sa participi la un maraton, iata ce ar trebui sa stii despre cum sa alergi corect:

1. Umerii nu trebuie sa fie orientati in fata si nici incordati, muschii trebuie sa fie relaxati iar pozitia spatelui trebuie sa fie dreapta, acest lucru va duce la fortarea muschilor spatelui si a celor fesieri fapt ce atrage dupa sine un rezultat mai rapid.

2. Miscarea bratelor trebuie sa fie asemenea unui pendul, din fata in spate, mentinerea lor in fata pieptului sau rigide va duce le dureri si chiar accidentari. Pozitia coatelor trebuie sa fie undeva la 90 grade cu pumnii usor stransi

3. Gleznele trebuie sa fie relaxate si nu rigide.

4.Un ritm ideal la alergare pentru a strabate o distanta cat mai mare este de aprox. 180 de pasi pe minut, pentru a testa cat de aproape esti de aceasta valoare, numara de cate ori piciorul stang sau drept atinde pamintul in 30 de secunde si rezultata il multiplici cu 2. Pentru a parcurge o distanta mai mare ,mariti ritmul pasilor si nu, marimea lor, viteza bratelor ramanand constanta si in tandem cu viteza picioarelor.

5. Pe toata perioada alergatului, privirea trebuie sa fie in fata, pozitia capului si a gatului fiind cat se poate de fixa.

6. Respiratia are si ea un rol important in alergare si anume, pe periaoada alergarii nu trebuie sa te chinui sa respiri intr-un anumit mod, respiratia trebuie sa fie una constanta. O respiratie corecta ar fi: inpiratie pe nas expiratie pe gura, dar aici important este ca tu sa te simti confortabil.

7. Un alt sfat pentru prevenirea accidentarilor ar fi ca, abdomenul sa fie tinut putin incordat, dar nu trebuie sa te fortezi, va deveni confortabil pe parcurs.

8. Hidratarea, un factor deosebit de important in alergarea. Incerca sa te hidratezi foarte bine in zilele in care vrei sa alergi. Cu 1-2 ore inainte de alergare  sa nu mai bei nimic iar in timpul alergarii poti consuma putina apa. Incearca sa eviti sucurile sau energizantele, acestea avand un continut ridicat de zahar si uneori ingrediente ce nu sunt tocmai sanatoase.

9. Incalzirea muschilor este si ea foartea importanta. Recomandat este ca inaintea alergarii sa faci cateva exercitii de incalzire, si aici nu ne referim la eternele exercitii de stretching, ci la niste miscari rapide. Exercitiile de stretching pot fi facute dupa terminarea alergarii, atunci cand muschii sunt incalziti.

10. Echipamentul prezinta un rol important si el. Recomandat ar fi sa folosesti incaltaminte cu talpa flexibila si cu o capacitate de absortie destul de mare, colanti sau pantaloni de trening, tricou cu respirabilitate si un prosop.

Cam acestea sunt tehnicile si recomandarile pentru un alergat sigur si fara accidentari.

Citeste si articolul : Top 8 exercitii cardio